katanka_pl avatar
[360/PS3] Full HD – Jak to wygląda w grach?
Autor: Kacper Potocki (poniedziałek, 27 października 2008, 15:15)

obrazek

Z czystej ciekawości zacząłem oglądać pudełka z gier na PS3 w celu sprawdzenia ilości tytułów obsługujących tryb Full HD, czyli 1080p. Tym samym chciałem odpowiedzieć koledze spacemanowi na jego post z prgk, głoszący, że gier w 1080p jest zaledwie 3 lub 4. Odpalałem też gry zakupione z PlayStation Store i sprawdzałem jaki tryb graficzny się pojawi na ekranie telewizora. Łącznie znalazłem ponad 40 gier w 1080p na PS3. Jednak uświadomiono mnie, że tak na dobrą sprawę niewiele z tych gier jest generowana w rozdzielczości 1920×1080, gdyż większość jest upscalowana. Skąd zatem mamy wiedzieć, że gdy na pudełku jest napisane magiczne 1080p, to ta gra faktycznie śmiga w takiej rozdzielczości, a nie jest to tylko oszustwo programistów? Z pomocą przychodzi nam pewna strona - www.beyond3d.com, gdzie podawane sąfaktycznie rozdzielczości w jakich gry są liczone.

Oto lista gier w Full HD, prawdziwym Full HD.

X360:

Boogie Bunnies = 1920×1080 (4xAA)
Fifa Street 3 = 1920×1080 (4xAA)
NBA Street Home court = 1920×1080 (4xAA)
Virtua Tennis 3 = 1920×1080 (2xAA)

PS3:

1942: Joint Strike = 1920×1080 (2xAA)
Blast Factor = 1920×1080 (no AA)
Calling All Cars (screenshot) = 1920×1080 (4x AA)
Commando 3 = 1920×1080 (2xAA)
Echochrome = 1920×1080 (2xAA)
Elefunk = 1920×1080 (4xAA)
Fifa Street 3 = 1920×1080 (no AA)
Full Auto 2 (demo) = 1920×1080 (4x AA)
High Velocity Bowling = 1920×1080 (no AA)
Locoroco Cocoreccho = 1920×1080 (2x AA)
Marvel: Ultimate Alliance (screenshot) = 1920×1080 (no AA)
NBA07 (demo) = 1920×1080 (no AA)
NBA08 (demo) = 1920×1080 (no AA)
NBA09 (demo) = 1920×1080 (no AA)
NBA Street Home court (screenshot) = 1920×1080 (no AA)
Pixel Junk Eden = 1920×1080
Pixel Junk Monsters = 1920×1080
Pixel Junk Racers = 1920×1080
Ridge Racer 7 (demo) = 1920×1080 (no AA)
Rocketmen = 1920×1080 (2xAA)
Tekken 5 Dark Ressurection (screenshot) = 1920×1080 (no AA)
Virtua Tennis 3 (demo) = 1920×1080 (2x AA)
Wolf of the Battlefield: Commando 3 = 1920×1080 (2xAA)
World Series Of Poker 2008 = 1920×1080 (2xAA)

Co jest bardzo ciekawe, w przypadku obu platform, wersji pudełkowych gier, które opisane są 1080p jest podobna ilość. W przypadku X360 te gry są upscalowane w ogromnej większości. W przypadku PS3 jest więcej gier z faktycznym Full HD, choć tych „oszukanych” też jest znaczna ilość.

Bardzo ciekawe jest tez porównanie rozdzielczości gier, które są renderowane w HD Ready lub podobnych, niższych od 1080p. Tutaj X360 w ogromnej większości przypadków generuje grafikę w 1280×720. PS3 jest nieco bardziej skomplikowana. Znajdziemy gry w bardzo dziwnych rozdzielczościach – 1440×1080 / 1600×1080 / 1280×1080 / 1024×1024 / 768×1080, czasem też znacznie niższych (np. 576 w pionie). Oczywiście na X360 takie dziwne rozdziałki tez się zdarzają, ale jest ich mniej.

Osobiście uważam, że gier w Full HD jest zdecydowanie za mało! W tej chwili telewizory obsługujące ten format są na tyle tanie, że różnica w cenie kilkuset PLN za tryb 1080p jest do przełknięcia w momencie kupna nowego „pudła”. No ale czy jest sens kupować taki TV, skoro gier w tym trybie jest zaledwie kilka procent? W przypadku X360 takiego sensu nie widzę, w przypadku PS3 już można się zastanawiać. Gdyby wziąć pod uwagę, że filmy na krążkach BD w większości obsługują 1080p i tę różnicę faktycznie widać, wtedy zakup TV Full HD ma już sens.

Martwi mnie też fakt, ze jesteśmy tak często oszukiwani przez producentów gier. Przecież fani i anty-fani obu platform, nie przepuszczą żadnej okazji aby potwierdzić lub zaprzeczyć opisanej na pudełku rozdzielczości. Każdy z Was może to zrobić. Wystarczy dobrym aparatem cyknąć zdjęcie i na dużym powiększeniu liczyć pikselki. Mi się nie chce, poczekam aż screenshooty będą ogólnie dostępne na obu platformach.

Sprawdź również:

Dodaj do: dodajdo




Komentarze:
81 komentarzy w "[360/PS3] Full HD – Jak to wygląda w grach?"
  1. # Torin, 27 października 2008 o 15:19

    Tru tru

  2. # gurafikku, 27 października 2008 o 15:23

    Era FakeHD ;)

  3. # Jay, 27 października 2008 o 15:27

    Torin napisał(a):

    Tru tru

    Wasssup?!

  4. # jurget, 27 października 2008 o 15:34

    i po co ten artykuł?

  5. __seb avatar # __Seb, 27 października 2008 o 15:41

    “Mi się nie chce” - Jezu, co to za składnia? Kolega chyba musi jeszcze nabrać nieco szlifów w pisaniu newsów.

    Co do samego newsa, to powiem, że odobiście w ogóle nie przywiązuję wagi do rozdziałki. Oczywiście ma być HD ale nie zgłębiam czy to będzie 720 czy 1080. Może dlatego, że gram na tv 27 cali? Tylko 27 ;)

  6. # Vir, 27 października 2008 o 15:45

    Ja pierdziele znowu -_-; Katanka, ty nie masz co w zyciu robic? Jestes jak He-Man tyle, ze z dostepem do panelu administracyjnego.

    A teraz sie zacznie 100 postowy watek konsolowych onanistow, przerzucajacych sie wirtualnymi pokerami czy innymi tenisami. Wszystkie gry mainstreamowe leca ponizej jakosci HD na obu konsolach, tyle w temacie ery FullHD.

    Tak swoja droga to moglbys podac bezposredniego linka do ktorejkolwiek z tych gier na B3D.com? Bo chyba im wyszukiwarka umarla.

  7. he-man avatar # He-Man, 27 października 2008 o 15:53

    Oczywiscie sie ma wiedziec, ze 1942: Joint Strike na ps3 posiada 1920×1080 natomiast na x360 hula w 720p TAK?? Czy poprostu niedopatrzenie autora? AHa i po co wymieniasz demka - pytanie do redaktorow Poly: dlaczego dajecie Katance mozliwosc pisania newsow? Ten autor nie jest wcale obiektywny i pisze same nawsy sztucznie wychwalajace jego faworyzujaca konsole… Kazdy widzi, ze od niego bije milosc do Sony na kilometr - jest to wedlug mnie troche irytujace;/

  8. # Yebaka aka z3r0, 27 października 2008 o 15:54

    Vir rozwaliłeś mnie tym He-Man’em rotfl piwo dla Ciebie. Głośno mówimy “NIE dla konsolowych onanistów” ;P

  9. # toszcze, 27 października 2008 o 16:02

    Osobiście uważam, że gier w Full HD jest zdecydowanie za mało!

    Osobiście uważam, że za dużo ludzi umiera na raka.

    Gier w Full HD byłoby więcej, gdyby pozwalał na to sprzęt. Poza tym zwróć uwagę, że znaczna większość gier działających w 1920×1080 nie ma w ogóle AA.
    A tak na marginesie - osobiście wolę 720p z 4xAA niż 1080p bez AA.

  10. katanka_pl avatar # Kacper Potocki, 27 października 2008 o 16:04

    Nie niedopatrzenie. Zwyczajnie dane brałem z ich strony. Nie było tam nic o tej grze na X360. A miłość do Sony bije, choć ostatnio gram więcej na X360 :)

  11. he-man avatar # He-Man, 27 października 2008 o 16:10

    Newsy powinny byc wiarygodne, a jak Ty je zbierasz z kilku stronek w ktorych nie ma wszystkich tytulow, to jest to wedlug mnie malo profesjonalne.. Czytajac newsy na poli mam zamiar czytac prawde badz plotki, a nie jakis zlepek danych, ktory jest niekompletny.. Najlepiej by bylo jakbys policzyl pixele kazdej gry z osobna;) Wtedy byloby to jako-tako wiarygodne:p

  12. # lutoslav, 27 października 2008 o 16:14

    Oboje jestescie chu…warci. Tyle w tym temacie.

  13. michal12514 avatar # michal12514, 27 października 2008 o 16:20

    ehh.. to jak jesteście tacy pro, to może sami byście zaczęli pisac newsy w komentarzach, a nie czepiać się dobrego arykułu? oczywiscie artykuł nie jest ideałem ale da się przeczytać i jest ciekawy..

  14. # Jay, 27 października 2008 o 16:22

    Panowie, bez schodzenia do poziomu rynsztoka…

  15. # Cz4rny, 27 października 2008 o 16:35

    A gdyby napisał go poprawniej stylistycznie,to zmieniło by to coś w samym przekazie? I don’t think so.

    PS: A tak poza,co w tym złego,że faworyzuje SONY? Każdy lubi to co chce,a newsy na tej stronie są zarówno o konsoli SONY i X360.Jeśli temat wg kogoś jest prowokujący to kto zmusza was do czytania?

  16. # kaczuszka.phila, 27 października 2008 o 16:42

    He-Man napisał(a):

    Kazdy widzi, ze od niego bije milosc do Sony na kilometr - jest to wedlug mnie troche irytujace;/

    Przeczytaj swoje posty, polygamia miałaby o 50 % większą odwiedzalność gdyby nie nieuchronność natykania się na Twoje ‘komentarze’

  17. katanka_pl avatar # Kacper Potocki, 27 października 2008 o 16:42

    Raczej by nie zmieniło tego, że jesteśmy ru%$@ni w tyłki :( Zobaczcie sobie na pudełka z napisem 1080p, a potem sprawdzie w jakiej faktycznie są rozdziałce :)

  18. katanka_pl avatar # Kacper Potocki, 27 października 2008 o 16:44

    He-Man - Żeby nie było, z X360 jestem też zadowolony. Znalazłem na nim kilka fajnych gier, więc takie komentarze sobie daruj. Pewnie, że wolę sony, ale co z tego? Nawet dzieci nie kochacha się nigdy tak samo ;)

  19. # Tid, 27 października 2008 o 16:48

    To, że ps3 ma więcej gier w full hd to chyba oczywiste (mocniejszy sprzęt), więc dlaczego wylewacie swoje żale na autora informacji?

  20. # jurget, 27 października 2008 o 16:52

    Tid racja, pixel junk racers, ridge racer i inne te gierki z listy WYMIATAJĄ GRAFICZNIE gnioty w niepełnym HD typu Gears of War.

  21. # Vir, 27 października 2008 o 16:57

    Pewnie, że wolę sony, ale co z tego?

    To z tego, ze twoje zaslepienie (sluszne czy nie to juz kwestia gustu) nie pozwala ci pisac obiektywnych tekstow. Co w prostej linii prowadzi do konkluzji, ze taki z ciebie redaktor jak z koziej dupy trabka przez to.

    Wszystko co piszesz, piszesz z wyraznym nastawieniem “Sony rulez i teraz to udowodnijmy w jakikolwiek sposob, o np. dzis wezmiemy garsc danych od czapy, czesc nie pasujaca do teorii pominiemy i wrzucamy jako news”. Twoja sprawa ktora konsole wolisz wolisz i nikomu nic do tego, ale ze zwyklej uczciwosci powinienes przestac wypisywac te swoje przekoloryzowane w jedna strone “odkrycia”, bo sa naprawde nieobiektywne i nierzetelne, przez co rzutuja negatywnie na caly serwis. Juz lepiej skup sie na EoJ, bo porownania wychodza ci lamerskie, przeklamane i zalosnie fanbojowskie.

    Wyobrazasz sobie co by bylo jakby dac He-Man’owi mozliwosc pisania newsow? Dokladnie to samo co ty robisz, tylko w kolorach Microsoftu. Raczej nie tedy droga.

  22. # kaczuszka.phila, 27 października 2008 o 17:00

    Bez trudu można się zorientować, kto w tej dyskusji ma tylko jedną konsolę.

    żal.pl

    Oczywiście miło się czyta newsy, że X360 podbija Japonię, prawda, chłopcy ?? :>

  23. # jack119, 27 października 2008 o 17:04

    żenada z tym newsem
    niby co on ma pokazać ?
    wiadomo, że konsole wyciągną maks 720p w wymagających grach…

    “W przypadku X360 takiego sensu nie widzę, w przypadku PS3 już można się zastanawiać.”
    Haha co za fanbojostwo. Mam dopłacać kilkaset złotych za kilka demek w Full HD ?

  24. # kaczuszka.phila, 27 października 2008 o 17:11

    Litania płaczu. Rzeczywiście lepiej takich newsów nie zamieszczać, bo parę osób się nerwowo załamie. I co wtedy ???
    Proponuję umieszczać tylko newsy miłe w treści, ot na przykład takie :

    http://polygamia.pl/ps3-w-japonii-nadal-bez-rewelacji-psp-wrecz-przeciwnie

    To są fajne newsy tak się miło czyta.

  25. gdynia avatar # Juggernaut, 27 października 2008 o 17:12

    Naturalna kolej rzeczy, że jedna konsola jest silniejsza od drugiej ;p
    Ciekawy news …

  26. # qwerty1, 27 października 2008 o 17:17

    każdy może sobie napisać cos takiego, a to ile gier ‘HD’ znadzie się na liście, zależy jedynie od autora…
    nie chce mi sie już komentować tego wiecej, dlatego zmieniam treść mojego komentarza.

  27. # Jay, 27 października 2008 o 17:24

    Nie rozumiem czemu na sile sie doszukujecie fanbojstwa Katanki. Po pierwszym kontakcie z artem Katanki tez mialem wraznie fanbojstwa ale po dluzszym czytaniu jego prac zmienilem zdanie. Arty poswiecone Eye of Judgment sa bardzo ciekawe, te statyczne kapke mniej ale zawsze znajdzie sie cos ciekawego.

    Apeluje obywatele, przestancie sie doszukiwac fanbojstwa, jezeli dany autor popelnil blad nie umieszczajac jakichs danych, vide te z 1942: Joint Strike. Zwykle niedopatrzenie ot co -_-

    @kaczuszka.phila
    Sam mam tylko jedna konsole, xbox’a 360, bo po prostu nie widze sensu kupowac konsoli sony z roznych powodow.

    @Tid
    PS3 wcale nie jest ‘mocniejsza’ jak uwazasz, maszynki sa rownie wydajne a roznia sie jedynie parametrami. Jezeli ktos lubi cyferki to pewnie, ze moze sobie powiedziec ‘ha PS3 ma wiecej cyferek w tej kolumnie wiec jest lepsza, a x360 ma wiecej w tamtej wiec lepiej wypada w tamtej’ ale czy jest sens? W gruncie rzeczy wszystko opiera sie na bazie gier dostepnych na dana konsola i Twoich preferencjach estetycznych, zarowno co do wygladu zewnetrznego jak i grafiki [nie chodzi o jakosc a o barwy etc.].

    Podsumowujac fanbojom/bojownikom mowimy NIE, trollom probujacym zwrocic na siebie uwage tym bardziej.

  28. # kaczuszka.phila, 27 października 2008 o 17:26

    Jay napisał(a):

    Podsumowujac fanbojom/bojownikom mowimy NIE, trollom probujacym zwrocic na siebie uwage tym bardziej.

    Polygamia bez He-Mana nie byłaby tym samym serwisem

  29. # Saqurado, 27 października 2008 o 17:26

    Heh, kiedyś chciałem znaleźć listę gier 1080p i faktycznie też myślałem że jest ich 2-3. No cóż widzę że więcej:P

    Nie chce mi się pisać o tym, że niektóre wpisy pod tym (hmmm jak to błędnie nazwał He-Man) newsem są zdecydowanie mniej wartościowe od samego topicu. Tym razem pozwolę sobie napisać 2 krótkie uwagi:

    1) He-Man: faworyzowaną konsolę, a nie faworyzujaca konsole,

    2) Vir: Jeśli już chcesz udowadniać komuś fanboizm, to najpierw poczytaj własne posty, żeby nie wyjść na durnia. Istnieje też coś takiego jak argumentacja postawionej tezy. Pasowałoby więc trochę poszukać i przedstawić nam własną listę gier, potwierdzającą że autor koloryzuje/fałszuje dane ;]

  30. ico72 avatar # ico72, 27 października 2008 o 17:27

    Fable 2 niby jest w Full HD, tak pisze na pudełku i taka sama wartosc podaje mój TV.

  31. katanka_pl avatar # Kacper Potocki, 27 października 2008 o 17:33

    ico72 napisał(a):

    Fable 2 niby jest w Full HD, tak pisze na pudełku i taka sama wartosc podaje mój TV.

    Tak samo jest z Wipeout HD. Niby w 1080p i tak pokazuje mój tv, ale rozdzielczośc jest dynamicznie zmieniana, od 1440×1080 do 1920×1080 :) Opisano to dokładnie na stronie, która podałem. Znaczy to, że jak dzieje się dużo na ekranie, wtedy gra robi mniejszą rozdziałkę, by wyrobić w 60fps.

    Pamiętaj, to co na pudełku i to co pokazuje TV to wcale nie znaczy, że gra jest liczona w 1080p. Moze byc liczona w 1024×768, tylko upscalowana do 1080p :) Dlatego jestesmy nabijani w balona. tylko temu miał służyć ten wpis. No ale ludzie lubia obrzucać się błotem :)

  32. ico72 avatar # ico72, 27 października 2008 o 17:34

    Kacper jaki masz nick na PS3?
    MGSa4 również upscaluje mi do 1080p
    Generalnie zmieniłem TV jakies 2 miesiace temu na FULa i jak narazie to jedno wielkie rozczarowanie, a całe to gadanie o erze HD mozna miedzy bajki włożyc.Jesli ktos planuje kupno Tv dla tej tylko generacji konsol to 720p wystarczy w zuełnosci

  33. # Gregys, 27 października 2008 o 17:36

    A ja uważam zakup TV FullHD za zbędny. Żadna TV nie nadaje sygnału 1080p, gry wyglądają lepiej w 720p, n-tv nadaje w 720p, BD musi jeszcze sporo stanieć żebym zaczął kupować filmy w tym formacie, kablówka wygląda znośnie. Przy tv 37″, które posiadam z odległości 2,5-3 metrów nie zauważę różnicy między HD Ready i FullHD. Celowo kupiłem TV HD Ready wiedząc, że tak właśnie ustawię konsolę. Takie Halo3 wygląda gorzej w 1080 niż 720…

  34. katanka_pl avatar # Kacper Potocki, 27 października 2008 o 17:42

    Mam Katanka_PL

    Ja równiez zmieniłem z HDReady na FullHD niedwno i jeśli chodzi o gry to nie ma wielkiej różnicy (moża z wyjątkiem GT5 i RR7), natomiast różnica kolosalna jest w filmach z Blu-Raya. Jeśli ktoś ogląda namiętnie, wtedy warto zainwestować w Full HD - inaczej, nie ma sensu :) aDlatego tak napisałem, X360? nie ma sensu dopłacanie do FHD, PS3? Sens juz jest jeśli ktoś ogląda filmy.

  35. # hansatan, 27 października 2008 o 17:45

    Żadna nowina, osoby trzeźwo patrzące na rynek wiedziały to nie od dziś ;]

  36. ico72 avatar # ico72, 27 października 2008 o 17:47

    Nie ogladam filmów na Blu Ryju, szkoda mi na to kasy i czasu.Wole grac , zreszta i na samo granie ciezko wygospodarowac chwilke.Jakies 85% wolnego czasu spedzam na graniu na PS3, 14% na X360 i 1% na WII.Nie ma juz miejsca na filmy :)

  37. seth avatar # SETH, 27 października 2008 o 17:53

    Z tego co widzę na górze strony, to Polygamia nosi miano ‘community blog’. Powodem dla którego wchodzę na tą stronkę jest to, że można tu znaleźć naprawdę wiele ciekawych, nieskomercjalizowanych newsów (każdy kto kiedyś pisał coś dla GOLa ten wie o czym mówię). A, że jakieś newsy troszeczkę zalatują fanbojstwem, to tylko z korzyścią dla strony. Szczególnie jeśli jeden z redaktorów przepada za konsolą X a drugi Y.

    Zresztą spójrzcie na liczbę komentarzy - jest kilkukrotnie wyższa niż wpisy pod innymi newsami. Czyli news spełnił swoje zadanie - przyciągnął na siebie swoją uwagę i nawet zachęcił do wklepania swoich trzech groszy w komentach.

  38. # pasztecik7, 27 października 2008 o 17:57

    Moim zdaniem art jest… niepotrzebny, bo jak jest każdy widzi.

    Fakty:
    - “next”-geny są za słabe na FullHD - dlatego tylko gierki z XBL/PSN/mało skomplikowane retaile, są w 1080p

    - o niepełnym HD w grach było już pisane 41452 razy, oczywiście chodzi tu zarówno o brak mocy konsol jak i lenistwo twórców (a właściwie pęd na kasę)

    - FullHD TV nie opłaca się kupować do X360 ani PS3, jeżeli nie będziemy używać przystawki do HDDVD lub oglądać filmów na BR na PS3. HDDVD umiera, a na BR jest dość mało tytułów/mała dostępność w PL i śmieszy mnie jak czytam, że ktoś kupił film (crap) tylko dlatego że film ten ukazał się na BR :)

    PS. dziw bierze że WHD musi posiłkować się dynamiczną rozdziałką, nie widziałem tej gierki, ale to chyba nie jest jakiś graficzny killer?

  39. katanka_pl avatar # Kacper Potocki, 27 października 2008 o 17:59

    SETH napisał(a):

    Z tego co widzę na górze strony, to Polygamia nosi miano ‘community blog’.

    Piątka !

  40. # Cz4rny, 27 października 2008 o 18:06

    Podgrzejmy atmosferę:konsolowe porównanie Far Cry 2
    http://www.videogamer.com/videos/far_cry_2_far_cry_2_video_comparison.html?type=hi&playlistid=2784

    Jak dla mnie obie wersje są identyczne,jedyną różnicą jest brak V-sync na PS3(NIESTETY).

  41. ico72 avatar # ico72, 27 października 2008 o 18:09

    Bardziej interesuje co z wersja PL Far Craya na konsole.Niby Cenega ma na takową preorder lecz koles po drugiej stronie kabla nie potrafi na 100% potwierdzic czy wyjdzie spolszczona ta gra.Jesli ktos ma na ten temat jakies pewne info bede wdzieczny.

  42. # Saqurado, 27 października 2008 o 18:15

    Cz4rny - nie istnieje porównanie pc vs konsola? Takie by mnie interesowało ;]

  43. # KML, 27 października 2008 o 18:22

    kurcze Kacper, wyluzuj z newsami takimi bo he-manowi peknie żyłka i nie bedzie sie z czego posmiac. fajny news, jak zacząłem czytac to odrazu przeszedłem do komentarzy w poszukiwaniu naszego rodzyneczka. az sobie dodam Ciebie do znajomych

    P.S. na XBL jak i na PSN moj nick to GenKamyk
    dodajcie mnie bo nudno.. a tak to zawsze ktos w cos innego gra

  44. # Michaelius, 27 października 2008 o 18:22

    Ja nie wiem skad takie zdziwienie brakiem gier full hd ?
    Przeciez te konsole sa wyposazone w karty graficzne sprzed 4 lat, ktorych pecetowe odpowiedniki w chwili obecnej kosztuja ok 150 zeta.

  45. # Jay, 27 października 2008 o 18:34

    Michaelius, a slyszales kiedys o czyms takim jak dostosowywanie produktu do danej platformy? Jezeli platforma jest niezmienna [vide architektura x360 czy ps3] to napisac cos na dana platforme i wycisnac z tego ostatnie soki to pestka w porownaniu z dostosowaniem gry na PC, gdzie trzeba miec na uwage zyliardy konfiguracji sprzetowych. Xbox1 mial karte graficzna na poziomie GeForce’a 3/4 a z odpowiednia modyfikacja software’owa mozna do dzis ogladac na nim materialy filmowe HD bez zaciachow. Wiec nie wiem skad te brednie o zdziwieniu brakiem gier full hd.

  46. buster-dogg avatar # Buster Dogg, 27 października 2008 o 18:35

    Hehe okazuje się, że nagle czytelników Poly przestało obchodzić w jakiej rozdziałce chodzą ich gry, gdy Katanka podał, że na PS3 jest generalnie więcej tytułów w Full HD.
    Pamiętam gdy na rynek wchodziło GTA4 był wielki hałas, że na PS3 jest upscaling, a na X’ie nie.

  47. # Michaelius, 27 października 2008 o 18:52

    Jay napisał(a):

    Michaelius, a slyszales kiedys o czyms takim jak dostosowywanie produktu do danej platformy? Jezeli platforma jest niezmienna [vide architektura x360 czy ps3] to napisac cos na dana platforme i wycisnac z tego ostatnie soki to pestka w porownaniu z dostosowaniem gry na PC, gdzie trzeba miec na uwage zyliardy konfiguracji sprzetowych. Xbox1 mial karte graficzna na poziomie GeForce’a 3/4 a z odpowiednia modyfikacja software’owa mozna do dzis ogladac na nim materialy filmowe HD bez zaciachow. Wiec nie wiem skad te brednie o zdziwieniu brakiem gier full hd.

    Materialy HD ready to ja moge ogladac na 2W procesorze w laptopie ze zintegrowana karta graficzna. A full hd robia integry z nowych plyt glownych.

  48. # Jay, 27 października 2008 o 19:07

    Pokaz mi laptopa o takiej specyfikacji, ktory obsluguje 720p bez zaciachow to Ci przyznam racje a do tego czasu pics or it didn’t happen. Miedzy 1280×720 a 1920×1080 nie ma przepasci bez dna.

  49. he-man avatar # He-Man, 27 października 2008 o 19:11

    KML napisał(a):

    kurcze Kacper, wyluzuj z newsami takimi bo he-manowi peknie żyłka i nie bedzie sie z czego posmiac. fajny news, jak zacząłem czytac to odrazu przeszedłem do komentarzy w poszukiwaniu naszego rodzyneczka. az sobie dodam Ciebie do znajomych
    P.S. na XBL jak i na PSN moj nick to GenKamyk
    dodajcie mnie bo nudno.. a tak to zawsze ktos w cos innego gra

    Juz Cie dawno mam w znajomych kolego;) Zycze Tobie aby w nastepnej aktualizacji dashboarda NXE wkoncu zbanowali wszystkich grjacych na kopiach, bo granie w gry przed premiera to Twoj atut;) No i zauwazylem, ze dosc czesto siegasz po pada od x360tki;) Nie wmowisz mi, ze te wszystkie gry ktore posiadasz to oryginaly, bo masz ich naprawde sporo, a czesc z nich to tylko zaczete pozycje (patrzac na achievmenty) brak szacunku do gier z Twojej strony.. Jak juz sciagasz, to sciagaj te gry, z ktorych wicisniesz chociaz polowe acziwkow, a nie “10g za rozpoczecie kampani”;)

  50. # MateuszSeph, 27 października 2008 o 19:17

    EEEEtam. Jak były czasy 2D i dziwnego 3D to nikt nie narzekał. Po za tym na pudełku z grą musi być napisane 1080p, żeby gracz posiadający odpowiedi TV myślał, że w pełni go wykorzystuje.

  51. # op1ekun, 27 października 2008 o 19:34

    Heh … prawie jakbym czytał kolejnego posta na temat wojny konsole vs. pc ;P … Ludzie nie macie się czym zajmować ? Rozumiem dzieci pieca, nie mają w co grać to się kłócą o megaherce … tyle gier do grania, a wy się pierdołami zajmujecie … Mam tv FullHD i co z tego ? ważne jak gra wygląda, a nie czy ma 100 czy 200 linii więcej … Wipeout HD mnie miażdzy i w dupie mam czy coś mieszają z rozdziałką bo na 40″ wygląda obłędnie … czekam na recki Fable2 i gearsy męczy mnie xbox ostatnio :) pozdrawiam wszystkich, nawet He-Mana ;p

  52. # koziolek.debosz, 27 października 2008 o 20:13

    Czyli kupując telewizor z Full HD zrobiłem zły interes? Kupiłem go z myslą o XBoxie 360

  53. # Robin113, 27 października 2008 o 20:19

    A ja chce kupić PS3 ale przez ten artykuł się pogubiłem! To trzeba kupić Full HD do PS3?

  54. katanka_pl avatar # Kacper Potocki, 27 października 2008 o 20:19

    Jak juz kupiłeś to nic Ci to nie da ;) Przeciez nie sprzedasz. Ale jak bym kupował pod X360 to bym brał HD Ready. Pod PS3 Full HD (z mysla o filmach).

  55. # PB, 27 października 2008 o 20:20

    @koziolek: Dobry wybor :) olej co tu pisza i ciesz sie zakupem

  56. katanka_pl avatar # Kacper Potocki, 27 października 2008 o 20:22

    Do Ps3 jesli chodzi o gry to HD Ready ci starczy. Natomiast w przypadku filmów na Blu-Ray różnica juz jest bardzo widoczna i wtedy się Full Hd przydaje :)

  57. # PB, 27 października 2008 o 20:34

    @Kacper: oddaje Ci szacunek za stalowe nerwy. Miales wszelkie podstawy zmieszac z blotem kilku delikwentow.

  58. katanka_pl avatar # Kacper Potocki, 27 października 2008 o 20:37

    PB: Wiesz, ja jestem wędkarz. Mam cierpliwość wrodzoną i wyuczoną. Co z tego, że pokrzyczeli, przecież krzywdy mi nie robią. Nie przejmuję się i tyle, niech inni oceniają. A wpisy juz kolejne szykuję :) Ogólnie uważam, że wpis był dośc interesujący, sam się dowiedziałem kilku rzeczy przygotowując go.

  59. # koziolek.debosz, 27 października 2008 o 20:38

    Telewizor bedzie na wiele lat więc może się jeszcze przyda to full hd w nim. Jak nie teraz to za lat 5 :)

  60. katanka_pl avatar # Kacper Potocki, 27 października 2008 o 20:40

    koziołek - Masz rację. Jesli na wiele lat to na 100% się przyda, bo X720 czy PS4 będzie już z łatwością generować fullhd w 60fps :) Czasem myslę tylko po swojemu i ciężko mi jest się wpasować w sytuację innych, za co przepraszam.

  61. # PB, 27 października 2008 o 20:40

    @Kacper: Tak trzymaj :)

  62. # Torin, 27 października 2008 o 20:42

    Do odrabiania lekcji dzieci! :)

  63. # koziolek.debosz, 27 października 2008 o 20:43

    I tak wogóle to Cię Kacper podziwiam za Twoją postawe :) Wolałbym tak w zasadzie PS3 ale kkiedy kupowalem X’a to nie miałem fudnduszy na PS3 i jeszcze takiego TV. Ale moze jak stanieje to kiedys kupie

  64. katanka_pl avatar # Kacper Potocki, 27 października 2008 o 20:44

    Do jakich lekcji ;) Ja własnie kończe pracę i idę ciorać w Viva Pinata :) Świetna gierka …

  65. ico72 avatar # ico72, 27 października 2008 o 20:44

    Kacper news był zayebisty, od dana szukałem jakiegos info na temat gier które choza w Full HD.Poruszyłes bardzo fajny temat ,olewany przez wiekszosc portali

  66. # Kabuto, 27 października 2008 o 21:30

    Fajnie każdy pisze tylko nie zapomnijcie że oprócz wyższej rozdziałki full hd ma mase innych rzeczy których nie ma hd ready.Popatrzcie na stopy kontrastu full hd i hd ready i masę innych bajerów które powodują że jakość obrazu rośnie.Dlatego warto kupić full hd.

  67. # KML, 27 października 2008 o 21:33

    He-man, na os. kalinowym 12 w krakowie mozna wymieniac gry za 10 zł a oni maja naprawdę świeże pozycje… mam przechodzić cala gre jak mi sie nie podoba?? poza tym mam xboxa od 2006 wiec juz banowanie bylo i jakos mnie nie objelo.. zobacz aczivki gier z xbox live arcade - gdybym zostal zbanowany musial bym zalozyc inne konto zeby moc z innej konsoli sciagnac gre na dysk (aczki sa ale nie zrobione online).. wiec chyba Twoja teoria legła w gruzach :D

  68. he-man avatar # He-Man, 27 października 2008 o 21:49

    KML napisał(a):

    He-man, na os. kalinowym 12 w krakowie mozna wymieniac gry za 10 zł a oni maja naprawdę świeże pozycje… mam przechodzić cala gre jak mi sie nie podoba?? poza tym mam xboxa od 2006 wiec juz banowanie bylo i jakos mnie nie objelo.. zobacz aczivki gier z xbox live arcade - gdybym zostal zbanowany musial bym zalozyc inne konto zeby moc z innej konsoli sciagnac gre na dysk (aczki sa ale nie zrobione online).. wiec chyba Twoja teoria legła w gruzach :D

    Kamyczek.. mnie to czy piracisz czy nie, nie przeszkadza nic a nic:) A Twoimi teoriami mozesz sobie przekonywac swoich kolegow z PSN albo innych;) To,ze mozesz byc online i grac w gry arcade nie znaczy, ze nie masz przerobionej konsoli;) Ja mam w znajomych kilka osob, ktore graja na kopiach od lat i reka sprawiedliwosci ich nie dopadla tylko z tego wzgledu, ze sa przezorni i wiedza za co sa rozdawane bany (jak wykrywa M$ kopie) - tlumaczyli, ze nie ma osoby zbanowanej, ktora przestrzega tej reguly.. To by bylo tyle w temacie, bo nie chce schodzic bardziej w offtop;)
    P.S. Aha i musze Ci przyznac, ze zazdroszcze Tobie tak swietnej wypozyczalni gier, w ktorej na kilka tyg przed premiera maja juz (teraz nie pamietam ktora dokladnie grales ale wiem ze to byl albo Fallout3 albo Fable2);)

  69. # KML, 27 października 2008 o 22:00

    W sumie mi tez nie przeszkadza jakos specjalnie ze tak myslisz o mnie. Na ps3 tez mam piraty?? Kurcze, dobry jestem!! Dobra, tez koncze temat, ide sciagac.. Mam nadzieje ze do zobaczenia w UT3 albo wormsach :D

    P.S. A 10 punktów za zaczęcie kampanii mam w UT3.. Musialo by mi sie naprawde nudzic zeby zamiast online albo instant action grac w kampanie

  70. # Jay, 27 października 2008 o 22:09

    Jak juz offtopicie to was troszke wyprostuje.

    @KML
    Jakbys dostal bana na live’a to wiedz, ze ban ten jest na konsole, nie na konto. Przepisalbys licencje na nastepna konsole i tyle, gamertag pozostalby ten sam.

    @He-Man
    Nikt tak naprawde nie wie za co byly ‘bany’ od M$ i nikt oprocz ludzi z M$ nie wie jakie sa ‘kryteria’ rozdawania tych nagrod.

    Nastepnych razem zanim zaczniecie blyskac wiedza undergroundowa to poczytajcie sobie to i owo. Sam nie pirace a juz przed nabyciem konsoli dokladnie przestudiowalem temat i jestem jak to sie mowi ‘na czasie’ ze scena. Wiedza nie boli, uzywanie tej wiedzy do zlych celow to juz inna sprawa.

  71. maciu avatar # Maciej Kowalik, 27 października 2008 o 22:10

    Proponuje zakończyć temat piratów. Chyba, że zależy Wam na skasowaniu konta, ale wtedy lepiej po prostu wysłać nam maila, niż śmiecić w komentarzach.

  72. # Vir, 27 października 2008 o 22:35

    Kacper Potocki napisał(a):

    A wpisy juz kolejne szykuję :)

    Po co? Wrzuc sobie do Cron’a automat wpisujacy raz na tydzien “Sony rulez” jako news - na jedno wyjdzie zarowno sensem jak i trescia ;)

    Ogólnie uważam, że wpis był dośc interesujący, sam się dowiedziałem kilku rzeczy przygotowując go.

    To na przyszlosc jeszcze sie dowiedz co znaczy sprawdzanie rzeczy do konca, zeby nie bylo takich baboli jak ten z 1942 :) Juz o tak oczywistej rzeczy jak dobor grupy przedmiotow zaintersowania (np. gry arcade vs. arcade albo multiplatformowe vs. multiplatformowe, a nie pudelkowe vs. wszystko jak w tym wypadku) nie wspomne, bo wtedy bylyby trudnosci z udowodnieniem tezy, a przeciez tego nie chcemy prawda? :)

  73. katanka_pl avatar # Kacper Potocki, 27 października 2008 o 23:17
    To na przyszlosc jeszcze sie dowiedz co znaczy sprawdzanie rzeczy do konca, zeby nie bylo takich baboli jak ten z 1942 :)

    Po pierwsze na stronie z której czerpałem informacje nie było nic powiedziane o 1942 na X360 jakoby był w 1080p. Po drugie znalazłem w necie sporo screenów z tej gry z Xa i wszystkie były w 1280×720, czyli w 720p. Podaj proszę jakis link, gdzie widzisz, że gra liczona jest w 1080p? Bo ja nie widzę. Gdzie zatem ten babol? Prawda jest taka, że gdybym wywalił gry z PSN i XBL to i tak wyjdzie 9:3 na rzecz PS3.

  74. # Vir, 28 października 2008 o 01:15

    Podaj proszę jakis link, gdzie widzisz, że gra liczona jest w 1080p? Bo ja nie widzę.

    To nie ja pisze takie “newsy”, ty to powinienes sprawdzic na 100%. Ale ok, mozesz faktycznie miec racje wiec sorki.

    Prawda jest taka, że gdybym wywalił gry z PSN i XBL to i tak wyjdzie 9:3 na rzecz PS3.

    Ale to juz nie wyglada tak dobrze jak 24:3 prawda? :) A gdybys tak jeszcze rzucil porownanie multiplatform NIE! nie rob tego! :), czyli faktycznie czegos co faktycznie daje jakies porownanie, to by wyszlo pewnie po rowno (choc nie koniecznie te same gry), a to juz w ogole nie dobrze.

  75. shastorm avatar # Shastorm, 28 października 2008 o 02:47

    Uff, jak miło po LBP odpocząć sobie od tego cukierkowatego świata czytając sobie posty do tego newsa.

    Jak to mówią późna pora pozwoli mi za pewne podsumować ten nasz grajdołek.

    1) artykuł dobry bo porusza ciekawy i jak już wspominaliście, zaniedbany temat - rozdzielczość, w jakiej chodzą nasze ukochane gry.
    I nie ściemniajcie, że nagle rozdzielczość to pikuś bo:
    - piece nadal wydają majątek by pociągnąć jak najwyższą z wielkim AA
    - śmiejemy się z Wii i jej SD
    - Xbox wyśmiewa produkcje na PS3 w niższej podziałce i na odwyrtkę
    :D
    2) artykuł mógłby być lepszy bo trochę jeno liznął temat a gniew tłumu jak mniemam to po prostu objaw głodu na więcej faktów? :D
    3) FullHD HDReady? Hmm, ja tamzawsze uważałem, że jesteśmy za biedni, żeby oszczędzać, i tak za parę lat HDReady to będzie za mało by korzystać z rozkoszy nowych mediów i nowej jakości, która fakt ślamazarnie nam tutaj kroczy. A przecież telewizor to nie zakup na 3 lata ale na troszkę więcej?
    Oczywiście i tak każdy kupi to co mu podpasi i do tego uknuje odpowiednią racjonalizację. :)
    Moja jest taka, że lubię to co najlepsze (tak i ja się pochwalę, tym razem plazmą fullHD 50″)
    4) Niektórzy już zauważyli ale podkreślę i ja, iż ciekawostką jest to, że niektórzy dostają bielma kiedy jest news toczkę milej mówiący o PS3? dziwne. śmieszne :)
    Nawet jeśli porównanie wskazuje jedynie przewagę w produkcjach będących w dystrybucji elektronicznej to aż tak was to boli?
    5) konstatuję, że najgłośniej krzyczą o fanbojach Ci co umiaru sami nie znają. No ale żeby krzyczeć umiary trza mieć mało, nieprawdaż?

    PS: już parę osób tu Cię Panie Kacprze klepało ku odwadze po ramieniu więc ja tego robić nie będę. Radzę jeno nie pchać tak usilnie ku FullHD bo BD. Bo jeszcze usłyszymy, że nie dość że na filmy ludzie czasu nie mają to i książek nie czytają :D A ja tam wolę wierzyć, że żeby grać jak należy to choć odrobinę tego ogólnie humanistycznego sznytu trza mieć. By zrozumieć nie tylko dowcip o pierdzeniu i zachwycać się juchą (juhą?) sikającą na ścianach

    :) miłej nocy

  76. katanka_pl avatar # Kacper Potocki, 28 października 2008 o 06:45

    Vir napisał(a):

    Podaj proszę jakis link, gdzie widzisz, że gra liczona jest w 1080p? Bo ja nie widzę.
    To nie ja pisze takie “newsy”, ty to powinienes sprawdzic na 100%. Ale ok, mozesz faktycznie miec racje wiec sorki.

    Widzisz Vir, ogarniając całośc to jest tak … Pisząc tego newsa przyjąłem, że na Beyond3D dobrze wiedzieli co piszą i napisali tamto porównanie rzetelnie - przeież goście większość pikselków sami liczyli. Załozyłem tak od razu i do głowy mi nie przyszło, aby każdą z gier sprawdzać dodatkowo :) Czy jak w PPA piszą, że kogos zamordowali, to myslisz, że taki Onet sprawdza dokładnie czy zamordowali? Nie, pisze, bo zakłada, że PPA pisze prawdę. Natomiast Ty i He-Man zarzuciliście mi, że minąłem się z prawdą. Wtedy dopiero musiałem zacząć grzebać po necie i wtedy znalazłem info o tym, ze na PS3 jest 1080p, na X360 raczej jest w 720p, bo nigdzie nie pisano wprost, każdy ten temat omijał, sugerowałem się tylko wielkością screenów. Dlatego uważam, że to troszkę nie fair z Waszej strony - najpierw zarzucić nieprawdę, kazać sprawdzić, potem się wycofywać. No i te teksty o tym, żeby mu usunąc mozliwośc pisania - to poniżej pasa. Ale leję na to ;) Zaraz się biorę za kolejny wpis.

  77. # PB, 28 października 2008 o 06:56

    @Shastorm i inni: nie piszcie o HDReady jak o standardzie wyswietlania obrazu bo to nie jest tak jak sadzicie.

    HDReady oznacza, ze odbiornik ma przyjmowac sygnal HD w roznych rozdzielczosciach ale nie definiuje co ma wyswietlic.
    Wiec moze wyswietlac i 320 x 200 a bedzie mial logo HDReady.

    “i tak za parę lat HDReady to będzie za mało by korzystać z rozkoszy nowych mediów i nowej jakości”

    Pod wzgledem merytorycznym taka wypowiedz to kompletna bzdura.

  78. katanka_pl avatar # Kacper Potocki, 28 października 2008 o 07:00

    Masz racje, przeciez HD Ready są określane dwojako: HD Ready i HD Ready 1080p. HD Ready to tylko okreslenie tego, że tv przyjmuje sygnał HD, natomiast u nas się utarło, że to okreslenie 720p ;) A to błędne jest i nieco mylne. Więc lepiej trzymać się 720p i 1080p. Sam wpadam w tę pułapkę zbyt często.

  79. # mck, 28 października 2008 o 07:25

    Kacper Potocki napisał(a):

    HD Ready to tylko okreslenie tego, że tv przyjmuje sygnał HD, natomiast u nas się utarło, że to okreslenie 720p ;)

    Jednym z wymogów HD Ready jest akurat fizyczna możliwość wyświetlenia conajmniej 720 linii w pionie, aczkolwiek rozdzielczość pozioma nie jest sprecyzowana. Zarówno ekran o rozdzielczości 1280×720 jak i 1024×768 może mieć naklejkę HD Ready, ale już plazma o rozdzielczości 852×480 takiej naklejki nigdy nie dostanie, mimo że potrafi przyjąć sygnał 720p.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Hd_ready

  80. shastorm avatar # Shastorm, 28 października 2008 o 12:45

    PB: a czy ty wiesz co to skrót myślowy, ewentualnie korzystanie z ogólnie przyjętych norm porozumiewania się?

    Dzięki nim oraz wspólnej kulturze możemy w miarę szybko i bez problemów się porozumieć.

    W tym przypadku HD Ready to w ogólnym rozumieniu “standard” który kosztem braku fizycznego odwzorowania 1080p jest tańszy (wykastrowany).

    Jak mck zgooglował nam można zapaść się w dyskusji o konkretne standardy rozdzielczości ale nie sądzisz, że zniknie nam z pola widzenia TOPIC (czylu poprawniej: temat naszej dyskusji)?

    Ale tak masz rację i dziękuję za poprawienie mnie. To po prostu chorobliwa reakcja na tzw. “poprawiaczy” :)

    Kacper nie rezygnujmy z potocznego rozumienia pojęć bo jeszcze wymsknie się Ci next-gen albo inny zwrot niewlaściwie zastosowany i znów oskarżona zostanie Polygamia za niewykonywanie misji a my zostaniemy pozbawieni tych wszystkich głupich zwrotów :P

  81. # SerSyn, 28 października 2008 o 20:54

    Czasami czytajac zastanawiam sie po ile niektorzy maja lat pozywajac sie o “fanbojostwo” hehe…Osobiscie przed kupnem PS3 powstrzymalo mnie wlasnie BR, dla mnie do filmow calkowicie nieprzydatne(nie ogladam na potege, wole zapuscic Anne Marie Wesolowska :D w sd do tego po co katowac czytnik fimami, kino domowe wole zloyc sobie jakies uzyteczne i LADNIEJSZE niz PS3 czy X360) przy grach tez jakos specjalnie szalu chu nie robi. Moge przeturlac sie do iksa ze zmiana plyty w razie co (to i tak nie to co mk2 na amidze hehe). Wiec wybor moj padl na tv “HD Ready” i to calkiem niedawno a jak FullHD stanieja do ludzkich cen(do 2tys)za 2-3 latka to pewnie lykne jak na razie jestem zadowolony z tego co mam w koncu i tak liczy sie tylko fun z gierek.

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.