toread avatar
Kolejna fala banów od Microsoftu
Autor: Piotr Gnyp (środa, 12 listopada 2008, 13:30)
6D740E28-97E3-4BFF-82DB-6A80F14F0C53.jpg

Pogłoski o nowej fali banów 360 okazały się prawdziwe. Wraz z premierą Gears of War 2 Microsoft wziął się za oczyszczanie swojego stadka użytkowników LIVE. Oczywiście banowane są jedynie konsole, nie tagi gracza. W końcu każdy z piratów może odkupić swoje winy kupując po raz drugi maszynę Microsoftu.
Na swoich stronach sprawę komentuje Major Nelson. Możemy tam wyczytać, że LIVE to już ponad 14 milionów użytkowników, mały procent konsol został spiracony, przerabianie maszyny to naruszenie umowy o użytkowaniu Xbox LIVE, utrata gwarancji i takie tam.

Zdrowy biznes branży gier wideo zależy od klientów płacących za oryginalne produkty i świadczone im usługi, zarówno od producentów, jak i lokalnych firm, które ich wspierają. Będziemy kontynuować podobne działania i rozbudowywać antypirackie zabezpieczenie by walczyć z piractwem w branży elektronicznej rozrywki, jak również by poprawić bezpieczeństwo społeczności Xbox LIVE.

No i dobrze, mi się to podoba, ale uważam, że tagi graczy również powinny być blokowane.

Dodaj do: dodajdo




Komentarze:
31 komentarzy w "Kolejna fala banów od Microsoftu"
  1. # mario, 12 listopada 2008 o 13:42

    a ci ktorzy wgrali tego nowego dashborda przed premiera tez zostali zbanowani?

    ja bym sie zalamal jakby mi zbanowali konsole;p drugiej juz bym na pewno nie kupil, chyba ze xbox 720 w przyszlosci ale nie 360

  2. # SerSyn, 12 listopada 2008 o 13:45

    “No i dobrze, mi się to podoba, ale uważam, że tagi graczy również powinny być blokowane.”
    Dokładnie :)

  3. swir80 avatar # Swir80, 12 listopada 2008 o 13:49

    SerSyn napisał(a):

    “No i dobrze, mi się to podoba, ale uważam, że tagi graczy również powinny być blokowane.”
    Dokładnie :)

    Bez przesady, przecież możliwe jest logowanie się na różnych konsolach. Czasem nawet mógłbyś to zrobić u swojego znajomego, który by się nie przyznał do przeróbki i co wtedy? Po GT pomimo braku winy.

  4. gdynia avatar # Juggernaut, 12 listopada 2008 o 13:53

    He-Man, co tam u ciebie ? xD
    Pewnie trochę polskich fanbojów XO zniknie z tego świata ;p

  5. # NowakoV, 12 listopada 2008 o 14:26

    “mały konsol został spiracony” - chyba raczej “mało konsol zostało spiraconych” albo “mały procent konsol został spiracony”.

    A co do samego banowania, to bardzo dobra inicjatywa. Piractwo trzeba tępić, bo już jedna platforma przez to umiera…

  6. panopticon avatar # p4n0pt1c0n, 12 listopada 2008 o 14:26

    mario napisał(a):

    a ci ktorzy wgrali tego nowego dashborda przed premiera tez zostali zbanowani?

    wgrales nowego dasha na przerobiona konsole? nie uchroni cie to od bana IMO. pewnie za tydzien sciagnie ci sie oficjalny NXE po czym konsola dostanie bana…

  7. # matys-1991, 12 listopada 2008 o 14:32

    mały procent taa jasne dobrze że banują ale gamertaga też powinni zresztą co mnie to ja gram na oryginałach :)

  8. janci0 avatar # janci0, 12 listopada 2008 o 14:40

    NowakoV napisał(a):

    A co do samego banowania, to bardzo dobra inicjatywa. Piractwo trzeba tępić, bo już jedna platforma przez to umiera…

    Jeżeli masz na myśli PSP, to chyba są inne tego powody.

  9. janci0 avatar # janci0, 12 listopada 2008 o 14:42

    p4n0pt1c0n napisał(a):

    wgrales nowego dasha na przerobiona konsole? nie uchroni cie to od bana IMO. pewnie za tydzien sciagnie ci sie oficjalny NXE po czym konsola dostanie bana…

    Chyba wgrał nowego dasha na nieprzerobioną - wtedy bana nie dostanie.

  10. hill avatar # Hill, 12 listopada 2008 o 14:44

    M$ dobrze to sobie wykalkulował pod biznesowym kątem i jesli nie banuja gamertagów, to tylko dlatego, że tak im się opłaca po prostu.
    W bany dla używających nowego dasha raczej nie wierzę. Czasowa blokada korzytsania z Live to chyba wystarczająca kara. No i jaki zysk odniósł by M$ banując za uzywanie tego nieszczęsnego dasha przed premierą?

  11. panopticon avatar # p4n0pt1c0n, 12 listopada 2008 o 14:49

    janci0 napisał(a):

    Chyba wgrał nowego dasha na nieprzerobioną - wtedy bana nie dostanie.

    a to inna bajka ;)

    swoja droga, MS dzieki banom podkreci sobie statystyki sprzedazy przed swietami ;)

  12. # doberman69, 12 listopada 2008 o 15:27

    Dziękujemy za podzielenie się z nami swoją opinią Pawle. A teraz żegnaj.

  13. # catalyst, 12 listopada 2008 o 15:28

    O ja zbanują parę osób - konsola z banem pójdzie za parę stówek na allegro, dokładasz kolejnych parę i masz nową. Po prostu szok dla pirata - w cenie 2 gier na xboxa kupuje nową konsolę (po sprzedaniu starej). Po prostu MŁOT na piratów - co innego ban gamertaga - to by zabolało.

  14. # KML, 12 listopada 2008 o 16:04

    Juggernaut a co u Ciebie? Każdy kto ma he-mana gametaga wie ze chlopak nie piraci. Wiem ze wiele osób go nie lubi ale żeby od razu przylepiać mu łatkę złodzieja to trzeba być szują zwykła

  15. # rockboy84, 12 listopada 2008 o 17:09

    Widzę, że Microsoft Holy Crusade wciąż trwa - tak powinni to nazwać :)

    P.S. - 7 dni do premiery NXE, ale ten czas się dłuży :/

    P.S.2 - Aufwiedersehen Doberman69, Polygamiści ostrzegali, że nie będą tolerowane tego typu ekscesy

  16. ico72 avatar # ico72, 12 listopada 2008 o 17:15

    Bardzo dobrze popieram. Banowac konsole raz na zawsze łacznie z tagiem

  17. # SavageOrk, 12 listopada 2008 o 17:26

    Też popieram przez takich ludzi tyle fajnych firm przestało istnieć:(

  18. kuchar avatar # KuChar, 12 listopada 2008 o 17:31

    Tępić piractwo !

  19. # atreyou, 12 listopada 2008 o 17:43

    Juggernaut napisał(a):

    He-Man, co tam u ciebie ? xD
    Pewnie trochę polskich fanbojów XO zniknie z tego świata ;p

    Jurgen - a co, piracisz/piraciles i myslisz, ze wszyscy to robia? Chlopak sie nawet nie wypowiedzial, a Ty obrzucasz go blotem…

  20. # KML, 12 listopada 2008 o 17:50

    ico72 napisał(a):

    Banowac konsole raz na zawsze łacznie z tagiem

    catalyst napisał(a):

    co innego ban gamertaga - to by zabolało

    matys-1991 napisał(a):

    dobrze że banują ale gamertaga też powinni

    A co byście powiedzieli na bana za lewe konto na XBL? Oj.. chyba wam zmiękła fajka co? To jak bym proponował waszej trójce drombo i Piotrowi nie tylko usunięcie konta ale i ban konsoli skoro takimi radykałami jesteście

  21. gdynia avatar # Juggernaut, 12 listopada 2008 o 18:02

    atreyou napisał(a):

    Jurgen - a co, piracisz/piraciles i myslisz, ze wszyscy to robia? Chlopak sie nawet nie wypowiedzial, a Ty obrzucasz go blotem…

    Nie obrzucam go błotem, o nic nie oskarżam, po prostu ciekaw jestem jego zdania w tym temacie ;p

  22. # catalyst, 12 listopada 2008 o 18:25

    catalyst napisał(a):
    co innego ban gamertaga - to by zabolało

    A co byście powiedzieli na bana za lewe konto na XBL? Oj.. chyba wam zmiękła fajka co? To jak bym proponował waszej trójce drombo i Piotrowi nie tylko usunięcie konta ale i ban konsoli skoro takimi radykałami jesteście

    Ja mam najzupełniej legalne kątunio :D
    Ale zgadzam się z Tobą w zupełności - ciekawe co nasi miłościwie postujący powiedzą na taką formę nieuczciwości w kontekście PIRACTWA (blahh ;))

    C

  23. # KML, 12 listopada 2008 o 19:07

    ja niestety nie znam nikogo w us i uk dlatego uwazam z takimi deklaracjami :)
    A wracając do tematu to ms w samym banowaniu konsol podobno tez nie jest taki radykalny. Banują tylko konsole na których ktoś grał ostatnio w gry z torrentow. Jeśli masz przerobioną konsole i grasz w samodzielnie utworzoną kopie to ponoć nic Ci nie grozi.. Trochę to dziwne (o ile wogole jest to prawdą) ale wtedy zawsze ktoś może wrócic na jasną stronę mocy lub poprostu placic za Live i czasem orginałka kupić w celu pogrania na online

  24. swir80 avatar # Swir80, 12 listopada 2008 o 19:24

    Catalyst > Dobrze prawisz, dorzućmy jeszcze wszystkich kupujących gry na XBLA na amerykańskich kontach za tańsze punkty, najlepiej zbanować konsole i każde konto zalogowane z tej maszynki, rura by chyba nawet co niektórym redaktorom zmiękła, gdyż o ile dobrze pamiętam było (na jakiejść polygadce) przeliczanie cen gier na złotówki z amerykańskich MSPoints ;-)

    Sprawa pokrewna tyczy się sprowadzania do polski zza oceanu wersji retail (kanada to była), sprawa dotyczy pozbywania “zasług” polskiego Microsoftu (dorzucamy cegiełkę do polskiego Live!, a jakże), dochodzi jeszcze “okradanie” z należnych podatków ojczyznę i mamy obraz polskiego gracza kreowany przez najlepszy w kraju blog.

    czyli:
    Chłopaki, kombinowanie nam nie obce, ale tylko na “legalu”.

  25. # misiopuchatek, 12 listopada 2008 o 19:46

    KML napisał(a):

    Banują tylko konsole na których ktoś grał ostatnio w gry z torrentow. Jeśli masz przerobioną konsole i grasz w samodzielnie utworzoną kopie to ponoć nic Ci nie grozi..

    Że wtrącę.
    Ale wybacz co za różnica torrent-kopia? Chyba, że te torrentowe są jakoś crackowane…
    Z drugiej strony fajne, przerobiona konsola z ‘własnymi’ kopiami cacy, przerobiona konsola z kopią ‘od kumpla’ be.

  26. # KML, 12 listopada 2008 o 22:07

    misiopuchatek napisał(a):

    Że wtrącę.
    Ale wybacz co za różnica torrent-kopia? Chyba, że te torrentowe są jakoś crackowane…
    Z drugiej strony fajne, przerobiona konsola z ‘własnymi’ kopiami cacy, przerobiona konsola z kopią ‘od kumpla’ be.

    Nie wiem o co chodzi, pod majorem nelsonem gdzies tak pisali. Pewnie te gry na torrentach to jakies oznaczone wersje które wypusciły jakis dziennikarzyny i łatwo rozpoznać ze to ta

  27. # jamaniek, 12 listopada 2008 o 22:09

    Wiadomość od administracji:Czy naprawdę nie potraficie się powstrzymać przed wyzywaniem innych? Zależy Wam na hurtowym kasowaniu kont i komentarzy?

  28. # op1ekun, 12 listopada 2008 o 22:32

    Piractwu mówię nie … i banowałbym gamertaga ;]

  29. # SerSyn, 13 listopada 2008 o 04:33

    misiopuchatek napisał(a):

    przerobiona konsola z ‘własnymi’ kopiami cacy

    tak sie sklada, ze POLSKIE prawo dopuszcza posiadanie kopii oryginalu w celach zastepczych (np nie chcesz zniszczyc nosnika a chcesz pograc na kopii) co niestety uniemozliwia nam sama konsola(czy to sony czy to microsoft czy nintendo)… tylko trzeba ograniczyc pojecia WLASNA KOPIA od KOPII bo w 1 przypadu jest to cacy a 2 juz blee ;p

  30. # pagrab, 13 listopada 2008 o 09:33

    Też bym nie przesadzał z tym radykalizmem. Gdybym chciał być super legalny, to nie mógłbym kupować używanych gier albo pożyczać ich kolegom (bo zgodnie z polskim prawem w przypadku oprogramowania nie ma czegoś takiego jak “dozwolony użytek”).

    Banowanie konsol wystarczy, bo jak ktoś robił coś z konsolą, to od początku liczył się z tym, że łamie umowę z producentem, więc ten nie musi mu już żadnych usług świadczyć.

  31. Pingback z Ile czasu gracie na piratach przez xbox live :) - Najwi dnia 21 lipca 2009

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.