emiel avatar
PS3 uratowało Blu-ray
Autor: Beniamin Durski (niedziela, 6 lipca 2008, 15:48)

blu-ray

Coroczny raport Entertainment Merchants Association potwierdził jeszcze raz informacje, które słyszeliśmy już wielokrotnie, że główną siłą napędową sprzedaży płyt Blu-ray jest PS3. Co ciekawe możemy w nim przeczytać, że “87% posiadaczy konsoli ogląda na niej filmy”. EMA również przewiduje, że PS3 pozostanie motorem sprzedaży, aż do roku 2009, kiedy to liczba dedykowanych odtwarzaczy przekroczy liczbę PLAYSTATION 3 na rynku.

Dodaj do: dodajdo




Komentarze:
40 komentarzy w "PS3 uratowało Blu-ray"
  1. abc avatar # abc, 6 lipca 2008 o 15:59

    I dlatego zgadzam się z Reevesem. Każda firma wygrała tę generację.
    “Następne 5 lat będzie burzliwych. Myślę jednak, że będzie to najbardziej interesujący okres w ostatniej dekadzie historii gier wideo.”
    “Witamy całą konkurencję. Cokolwiek się stanie, wszystkim nam się uda. Wszyscy powinniśmy się cieszyć z rozwoju rynku.”

  2. # Marco7, 6 lipca 2008 o 16:06

    Myślę że ten “ratunek” to działa w obie strony.

  3. # lutoslav, 6 lipca 2008 o 17:18

    Własnie skonczylem słuchac Polygadke #20 i mowiliscie tam, ze tylko 40% z tych ktorzy kupili PS3 wie, ze moze ona odtwarzac filmy na blu-ray :) Ogromny postęp sie poczynił w swiadomosci konsumenckiej. Pytanie tylko czyja to zasługa xD? Marketing Sony czy moze ludzie po prostu zaczeli czytac instrukcje i bardziej sie interesowac swoim sprzetem?

  4. # r4v, 6 lipca 2008 o 18:35

    Tak się zastanawiam… Jakby to wyglądało, gdyby MS od początku HD-DVD zamontował w Xpudle.

  5. # misiopuchatek, 6 lipca 2008 o 18:54

    No już się nie przekonamy. Niestety Gates jest bardzo zamknięty na nowe technologie. Zawsze zostaje z tyłu. Tak było z myszką, RAM-em, PC, konsolą i tak jest z nowym nośnikiem danych.

  6. # bedluk, 6 lipca 2008 o 19:15

    Przestańcie z tym PS3 w kółko o tym piszecie. Zrobił się z Was nieobiektywny portal; schodzicie w stronę PS3. Bronicie jego wady; opisujecie dokładnie wszystkie popierdółki itp. Co nie wejdę na Polygamię to widzę> Blu-Ray; Firmware 2.40>MGS4>i tak w kółko.

  7. queckooth avatar # Queckooth, 6 lipca 2008 o 19:17

    Popieram kolegę wyżej. Chciałem zauważyć, że Wasz serwis jest Pro-PS3. Newsy tylko o jednej platformie… W kółko o MGS i o tym jak Sony sprawuje się świetnie na rynku. Naprawdę widać to na pierwszy rzut oka. Nie dobrze sie robi patrząc jak wasz serwis skłania się w stronę Pleja 3 i pokazania jego atutów, a wymazania wad w stosunku do innych konsol. Poza tym newsman z tego newsa pisze o faktach tylko związanych z tą konsolą, którą zdajecie się faworyzować.

  8. # wugie, 6 lipca 2008 o 19:21

    Żartujecie sobie chyba. Nie wiem czy wy czytacie te newsy o PS3 czy patrzycie tylko na ilość nagłówków o tej platformie. Jakoś w newsach o 2.40 nie widziałem zachwytów i wychwalania Sony.

  9. # bedluk, 6 lipca 2008 o 19:24

    a jakie konsole posiadasz?

  10. # gurafikku, 6 lipca 2008 o 19:32

    wugie napisał(a):

    Żartujecie sobie chyba. Nie wiem czy wy czytacie te newsy o PS3 czy patrzycie tylko na ilość nagłówków o tej platformie. Jakoś w newsach o 2.40 nie widziałem zachwytów i wychwalania Sony.

    Ten typ tak ma - oglądają tylko obrazki.

    Jak byście nie wiedzieli to Beniamin właśnie przez ostatni tydzień w każdym newsie narzekał na PS3. A swoją drogą, nawet gdyby nic nie pisali o X360 i Wii to redakcja polygamii przekazuje newsy. Skoro nic w innym temacie niż PS3 się nie dzieje to co mają sobie Panowie newsy z palca wyssać?

  11. mikiwaw avatar # WaWa, 6 lipca 2008 o 19:34

    W 100% zgadzam sie z bedluk i queckooth. Nie jestem fanboyem (a jeśli bym był to własnie PS3, sam mam Pleja w domu) i wymagam od tego typu serwisów wiargyodnosci i obiektywizmu. Treści waszych newsów sprawiają wrażnie jak byście chcieli zatuszować wady PS3 i wyrużnić jej zalety.Jednagże ostatni pojawil sie news o wadach softu 2.40. Być może opisane przez nas zjawisko jest przejściowe (mam nadzieje) i wkrótce ulegnie to zmianie. Pozdrawiam

    PS
    Przepraszam za ortografie i gramatyke. Jestem dyslektykiem.

  12. # bedluk, 6 lipca 2008 o 19:35

    Jak byście nie wiedzieli to Beniamin właśnie przez ostatni tydzień w każdym newsie narzekał na PS3.

    wydaje ci się w jego słowach krytyki widać pasję pisania o PS3 i o tym że niekoniecznie mu te wady przeszkadzają (taki zamaskowany fanboj)

  13. # gurafikku, 6 lipca 2008 o 19:41

    WaWa napisał(a):

    W 100% zgadzam sie z bedluk i queckooth. Nie jestem fanboyem (a jeśli bym był to własnie PS3, sam mam Pleja w domu) i wymagam od tego typu serwisów wiargyodnosci i obiektywizmu. Treści waszych newsów sprawiają wrażnie jak byście chcieli zatuszować wady PS3 i wyrużnić jej zalety.Jednagże ostatni pojawil sie news o wadach softu 2.40. Być może opisane przez nas zjawisko jest przejściowe (mam nadzieje) i wkrótce ulegnie to zmianie. Pozdrawiam
    PS
    Przepraszam za ortografie i gramatyke. Jestem dyslektykiem.

    Człowieku otwórz oczy - zacznij czytać (kilka razy) a może zrozumiesz! Nie dość, że ortografii się nie nauczyłeś to jeszcze rozumienia tekstu nie opanowałeś?

    Nie tylko w informacjach na temat firmware`u 2.40 polygamiści narzekali. Posłuchaj sobie polygadki 57. Poczytaj kilka newsów w dół.

    Krytyka posunięć sony na polygamii jest bardzo silna. Ostatnio były narzekania nie tylko na FW, ale również na sens istnienia Home, na system trofeów, na brak współpracy sony z producentami, na wycofywanie się sony z finansowania swoich flagowych projektów takich jak The Getaway czy niewspieranie już kilku tytułów przez nie dodawanie trofeów.

    Wy chyba z giery.eu, gram.pl albo co gorsza grrr.pl przyszliście co?

  14. # misiopuchatek, 6 lipca 2008 o 19:42

    Ale jak mają pisać o X360 skoro nic nowego u nich nie słychać… To że Sony co dwa dni robi coś nowego to nie wina Polygamii…

  15. queckooth avatar # Queckooth, 6 lipca 2008 o 19:45

    misiopuchatek napisał(a):

    Ale jak mają pisać o X360 skoro nic nowego u nich nie słychać… To że Sony co dwa dni robi coś nowego to nie wina Polygamii…

    Bo tutaj każdy buszuje po informacjach o PS3, a o Wii czy Xboxie już nie. Poza tym Sony robi to co wszyscy dawno zrobili. Tylko podprowadzają pomysły.

    PS. Jaką posiadasz konsolę? (pewnie tą, o której mowa)

  16. # bedluk, 6 lipca 2008 o 19:49

    gurafikku napisał(a):

    Krytyka posunięć sony na polygamii jest bardzo silna. Ostatnio były narzekania nie tylko na FW, ale również na sens istnienia Home, na system trofeów, na brak współpracy sony z producentami, na wycofywanie się sony z finansowania swoich flagowych projektów takich jak The Getaway czy niewspieranie już kilku tytułów przez dodanie trofeów.

    Ale zrozum, że nawet jeśli newsmani pisza źle o PS3 to poświęcają czas tej konsoli (faworyzowanie konsoli Sony względem innych) i można te słowa odebrać jako tłumaczenie błędów popełnianych przez SONY.

    gurafikku napisał(a):

    Wy chyba z giery.eu, gram.pl albo co gorsza grrr.pl przyszliście co?

    Proszę mnie nie obrażać :)

    misiopuchatek napisał(a):

    Ale jak mają pisać o X360 skoro nic nowego u nich nie słychać… To że Sony co dwa dni robi coś nowego to nie wina Polygamii…

    Zauważ że SONY nie robi nic nowego a Polygamia i tak o tym pisze; o MGS4 powstało już tysiące postów w tym ostatni o najgorszych popierdółkach napisany w stylu fanboja który szuka byle gówna w grze; o Blu-Rayu też ciągle piszą a SONY nie zrobiło go tydzień temu :)

    Pozdrawiam!

  17. # misiopuchatek, 6 lipca 2008 o 19:50

    Tak tą o której mowa ale czytam o wszystkich jakie są bo to moje hobby.
    Poza tym jest opcja wysyłania maili z wiadomościami, więc skoro tak dużo info o X360 jest to czemu nie wysyłasz?

    bedluk napisał(a):

    Zauważ że SONY nie robi nic nowego a Polygamia i tak o tym pisze; o MGS4 powstało już tysiące postów w tym ostatni o najgorszych popierdółkach napisany w stylu fanboja który szuka byle gówna w grze; o Blu-Rayu też ciągle piszą a SONY nie zrobiło go tydzień temu :)
    Pozdrawiam!

    No zgoda tylko, że z kolei z takim podejściem jakikolwiek nowy news pojawiałby się raz na rok. A o to też chyba nie chodzi.
    A już z tym fanbojem to bez przesady. Skoro ktoś umieścił różne rzeczy w grze to fanbojowstwem jest znalezienie ich? Wg Ciebie gręsię przechodzi tylko dla oglądnięcia końcowego filmu albo i nawet nie?
    (Btw link był ode mnie)

  18. # bedluk, 6 lipca 2008 o 19:55

    misiopuchatek napisał(a):

    Tak tą o której mowa ale czytam o wszystkich jakie są bo to moje hobby.

    Widać że posiadsz tę o której mowa i…. żadnej innej (nawet jeśli czytasz o wszystkich to nie masz o nich pojęcia) Wydaje mi się, że jesteś zapatrzony w PS3, only PS3…..

  19. queckooth avatar # Queckooth, 6 lipca 2008 o 19:56

    misiopuchatek napisał(a):

    Tak tą o której mowa ale czytam o wszystkich jakie są bo to moje hobby.
    Poza tym jest opcja wysyłania maili z wiadomościami, więc skoro tak dużo info o X360 jest to czemu nie wysyłasz?

    Bo może nie mam na to ochoty. A może ty wysyłasz newsy do PS3? Niestety, gdybyś miał inne konsole jak PS to miałbyś inne podejście do tematu. Ja mam wszystkie 3. A poza tym to też zajeżdżasz fanboyem, bo twierdzisz, że newsów na Xboxa jest zero i z tego drwisz… Chcesz poczytać newsy o Xboxie/Wii? Przejdź do idg.com albo gamespot.com / 1up.com Tam na pewno nie będziesz miał wrażenia faworyzacji jednej maszynki. Pozrdo!

  20. # Marco7, 6 lipca 2008 o 20:01

    Coś w tym wszystkim jest,ale chyba stronniczości nie można zarzucić. Dużo było o PS3 bo troszkę się porobiło z tym nowym softem i jakoś nie widziałem pieśni pochwalnych z tego powodu.
    Kolejny nius o MGS, i co w tym złego? Gra jest tego warta.
    Co takiego ważnego wydarzyło się z X360, czego nie można było przeczytać tutaj? Sam nagłówek to nie cała informacja. Skoro ktoś go napisał to może jednak warto przeczytać całość, aby mieć jasność czy można coś komuś zarzucać.
    PS3 też konsola i trzeba czasami o niej wspomnieć;)

  21. # gurafikku, 6 lipca 2008 o 20:02

    Queckooth napisał(a):

    Chcesz poczytać newsy o Xboxie/Wii? Przejdź do idg.com albo gamespot.com / 1up.com Tam na pewno nie będziesz miał wrażenia faworyzacji jednej maszynki. Pozrdo!

    Czemu sam tego nie zrobisz - przynajmniej nie będzie Ci przeszkadzać “wymazywanie wad PS3″ na polygamii.

  22. queckooth avatar # Queckooth, 6 lipca 2008 o 20:04

    gurafikku napisał(a):

    Czemu sam tego nie zrobisz - przynajmniej nie będzie Ci przeszkadzać “wymazywanie wad PS3″ na polygamii.

    Chciałem Cię powiadomić, że się nie ograniczam tylko do Polygamii. Czytam wszystkie, które podałem i jeszcze niektóre. Tam jakoś nie ma zawału newsów o PS3, tylko mogę znaleść o wszystkich “po równo”. Pozdrawiam

  23. ico72 avatar # ico72, 6 lipca 2008 o 20:10

    Polygamia to najbardziej obiektywny portal w tym kraju, jakoś nie zauwazyłem zeby faworyzował w jakikolwiek sposob platforme Sony.Pisza o niej bo ostatnio duzo wokoło niej sie dzieje.(posiadam PS3,X360,WII i PSP)

  24. # misiopuchatek, 6 lipca 2008 o 20:11

    Queckooth ale gdzie ja drwię… Ostatni news dotyczył nowej wersji konsoli na E3 i po tym cisza bo Microsoft ma taką politykę. Albo nic nie mówią albo wszystkiemu zaprzeczają. Na E3 pewnie dadzą nowe zapowiedzi to się będzie pisało o X360. W tej chwili Sony szaleje z updatem i nowymi zapowiedziami to się o nich pisze.
    Kto mówi, że nie zaglądam…
    A z faworyzacją to nie ja wypaliłem. Dla mnie jest to falowe. Raz mnóstwo o X360 raz o DS a innym razem o PS3. Nie da się zrobić dziennie po 5 newsów z każdej konsoli…

    I tak jak mam coś czego nie ma na Poly to wysyłam.

  25. queckooth avatar # Queckooth, 6 lipca 2008 o 20:12

  26. # bedluk, 6 lipca 2008 o 20:15

    Najlepiej korzystać z:

    http://www.nintendowiifanboy.com/

    http://www.xbox360fanboy.com/

    i

    http://www.ps3fanboy.com/

    Posiadanie 3 next-genów skłoniło mnie do korzystania z tych 3 portali (wszystkie ze sobą współpracują)

  27. queckooth avatar # Queckooth, 6 lipca 2008 o 20:17

    Marco7 napisał(a):

    Coś w tym wszystkim jest,ale chyba stronniczości nie można zarzucić. Dużo było o PS3 bo troszkę się porobiło z tym nowym softem i jakoś nie widziałem pieśni pochwalnych z tego powodu.
    Kolejny nius o MGS, i co w tym złego? Gra jest tego warta.
    Co takiego ważnego wydarzyło się z X360, czego nie można było przeczytać tutaj? Sam nagłówek to nie cała informacja. Skoro ktoś go napisał to może jednak warto przeczytać całość, aby mieć jasność czy można coś komuś zarzucać.
    PS3 też konsola i trzeba czasami o niej wspomnieć;)

    Można zarzucić lekką stronniczość. Co do ostatniego wysypu nowinek na PS3 to się zgadzam, ale for God sakes czy trzeba o tym WSZYSTKIM pisać? Co do MGS mnie w ogóle nie kręci, nie rozumiem jej fenomenu. Na tej stronie miała większy Hype niż GTA 4, które jest cieniutkie, przereklamowane, przehypowane.
    Co do statniego zdania, zmieniłbym go na: Xbox360/Wii też konsola i trzeba czasami o niej wspomnieć;)
    Pozdrawiam i zaznaczam, że nie chcę się kłócić :).

    misiopuchatek napisał(a):

    Queckooth ale gdzie ja drwię… Ostatni news dotyczył nowej wersji konsoli na E3 i po tym cisza bo Microsoft ma taką politykę. Albo nic nie mówią albo wszystkiemu zaprzeczają. Na E3 pewnie dadzą nowe zapowiedzi to się będzie pisało o X360. W tej chwili Sony szaleje z updatem i nowymi zapowiedziami to się o nich pisze.
    Kto mówi, że nie zaglądam…
    A z faworyzacją to nie ja wypaliłem. Dla mnie jest to falowe. Raz mnóstwo o X360 raz o DS a innym razem o PS3. Nie da się zrobić dziennie po 5 newsów z każdej konsoli…
    I tak jak mam coś czego nie ma na Poly to wysyłam.

    Czytając twój poprzedni tekst można było wyczuć troszkę takiej lekkiej drwinki. :) Co do polityki to się zgadzam w 100%. Już się nie mogę doczekać E3 08. Mega liczba newsów każdego dnia! Będzie siędziało… Pozdro!

  28. # Marco7, 6 lipca 2008 o 20:21

    Queckooth napisał(a):

    Co do MGS mnie w ogóle nie kręci, nie rozumiem jej fenomenu.

    To że czegoś nie rozumiemy albo nie lubimy nie oznacza że to coś jest złe, prawda? :) Dla mnie to fenomen dla którego kupiłem PS3 (no i dla filmów)

  29. # gurafikku, 6 lipca 2008 o 20:23

    Queckooth napisał(a):

    Chciałem Cię powiadomić, że się nie ograniczam tylko do Polygamii. Czytam wszystkie, które podałem i jeszcze niektóre. Tam jakoś nie ma zawału newsów o PS3, tylko mogę znaleść o wszystkich “po równo”. Pozdrawiam

    Ale skoro to wszystko czego nie ma tu, możesz znaleŹĆ tam, to nie widzę sensu męczenia się i zaglądania na polygamię. A takie porównania do wielkich serwisów są całkowicie bezsensu - to jest bardzo subiektywny blog informacyjny - tu każdy redaktor wyraża swoją opinię, więc albo się z tym pogodzisz albo nie - Twoja sprawa.

    Dziękuję za pozdrowienia i ze wzajemnością.

  30. # gurafikku, 6 lipca 2008 o 20:23

    Queckooth napisał(a):

    Czy szanowny Pan przypadkiem nie nabija komentarzy? ;)

  31. queckooth avatar # Queckooth, 6 lipca 2008 o 20:24

    Marco7 napisał(a):

    To że czegoś nie rozumiemy albo nie lubimy nie oznacza że to coś jest złe, prawda? :) Dla mnie to fenomen dla którego kupiłem PS3 (no i dla filmów)

    A czy ja napisałem, że jest złe? :) Nie mówię, że moje gusta posiadają wszyscy.

  32. # Kraven PL, 6 lipca 2008 o 20:29

    Ooo. Dzisiejsza odslona “nieobiektywnej” Polygamii.
    Tym razem “pro PS3″.
    Przyjdzie poczekac pewnie z tydzien na zaniepokojone glosy o “bastionie Xboxa” i “fanach Billa”.

    P.S gurafikku - na bzdury w ogole nie odpisuj, szkoda Twojego zdrowia, a jest to pozywka dla dalszej… “dyskusji”.

  33. # bedluk, 6 lipca 2008 o 20:31

    Kraven PL napisał(a):

    P.S gurafikku - na bzdury w ogole nie odpisuj, szkoda Twojego zdrowia, a jest to pozywka dla dalszej… “dyskusji”.

    Napisane jak tata do syna przecież “gurafikku” nie ma chyba 5 lat żebyś go pouczał :):) Nie blokuj czyjegoś zdania

  34. mikiwaw avatar # WaWa, 6 lipca 2008 o 20:35

    gurafikku napisał(a):

    WaWa napisał(a):
    W 100% zgadzam sie z bedluk i queckooth. Nie jestem fanboyem (a jeśli bym był to własnie PS3, sam mam Pleja w domu) i wymagam od tego typu serwisów wiargyodnosci i obiektywizmu. Treści waszych newsów sprawiają wrażnie jak byście chcieli zatuszować wady PS3 i wyrużnić jej zalety.Jednagże ostatni pojawil sie news o wadach softu 2.40. Być może opisane przez nas zjawisko jest przejściowe (mam nadzieje) i wkrótce ulegnie to zmianie. Pozdrawiam
    PS
    Przepraszam za ortografie i gramatyke. Jestem dyslektykiem.
    Człowieku otwórz oczy - zacznij czytać (kilka razy) a może zrozumiesz! Nie dość, że ortografii się nie nauczyłeś to jeszcze rozumienia tekstu nie opanowałeś?
    Nie tylko w informacjach na temat firmware`u 2.40 polygamiści narzekali. Posłuchaj sobie polygadki 57. Poczytaj kilka newsów w dół.
    Krytyka posunięć sony na polygamii jest bardzo silna. Ostatnio były narzekania nie tylko na FW, ale również na sens istnienia Home, na system trofeów, na brak współpracy sony z producentami, na wycofywanie się sony z finansowania swoich flagowych projektów takich jak The Getaway czy niewspieranie już kilku tytułów przez nie dodawanie trofeów.
    Wy chyba z giery.eu, gram.pl albo co gorsza grrr.pl przyszliście co?

    Jestem dyslektykiem, nienawidze ortografi. Jestem również buntownikiem i są wakacje więc nie zamierzam przykładać wagi do takich szczegułów jak ortografia. Jest to muj swego rodzju “protest” przeciw ortografi. Wiem że być może moje poglądy mogą się wydać infantylne. Jednakże co do czytania ze zrozumieniem to nie mam z tym najmniejszych problemów. Ale dość o mnie nie róbmy off-topu.

  35. queckooth avatar # Queckooth, 6 lipca 2008 o 20:41

    gurafikku napisał(a):

    Czy szanowny Pan przypadkiem nie nabija komentarzy? ;)

    Chciałem skasować komenta, bo zapisałem w nowym wszystko, ale widocznie się nie da.

  36. # bedluk, 6 lipca 2008 o 20:43

    WaWa napisał(a):

    Jestem dyslektykiem, nienawidze ortografi. Jestem również buntownikiem i są wakacje więc nie zamierzam przykładać wagi do takich szczegułów jak ortografia. Jest to muj swego rodzju “protest” przeciw ortografi. Wiem że być może moje poglądy mogą się wydać infantylne. Jednakże co do czytania ze zrozumieniem to nie mam z tym najmniejszych problemów. Ale dość o mnie nie róbmy off-topu.

    Hmmm…. piszesz jak 10-latek, a może tyle właśnie masz? :)

  37. queckooth avatar # Queckooth, 6 lipca 2008 o 20:50

    WaWa napisał(a):

    Jestem dyslektykiem, nienawidze ortografi. Jestem również buntownikiem i są wakacje więc nie zamierzam przykładać wagi do takich szczegułów jak ortografia. Jest to muj swego rodzju “protest” przeciw ortografi. Wiem że być może moje poglądy mogą się wydać infantylne. Jednakże co do czytania ze zrozumieniem to nie mam z tym najmniejszych problemów. Ale dość o mnie nie róbmy off-topu.

    Dzięki twojej odpowiedzi zapewniłeś mi dobry humor przynajmniej na 2 dni :D Buntownik, protest - ale się uśmiałem! I tak, masz rację. Twoje poglądy wydają się infantylne i dziecinne :)

  38. fialas avatar # fialas, 6 lipca 2008 o 22:47

    hah ja bym raczej powiedzial ze polygamia nie przepada za ps3 ale wy wiecie lepiej w koncu odwiedzacie te strone juz caly drugi dzien…

  39. baribal avatar # BaRiBaL, 6 lipca 2008 o 23:11

    I tak dlugo poly sie opierala.. a przeciez wakacje w szkolach zaczely sie juz chyba z tydzien temu?

    Wracajac do tematu to np. u mnie w sumie spedzanie czasu przy PS3 rozklada sie chyba rownomiernie na granie i ogladanie filmow BD. Cisza i mozliwosc ogladania filmow HD out of the box to byly dla mnie glowne zalety PS3 wzgledem X360 (i moze jeszcze wbudowane wifi) - all-in-1.

  40. moro avatar # moro., 6 lipca 2008 o 23:18

    Nie ma to jak wojna gustów i guścików. Ludzie dajcie spokój. To chyba logiczne że jak ktoś ma tą czy tamtą konsole, to cieszy się bardziej z info o JEGO konsolce, nie o innej. Ale po co o Tym dyskutować ? Nie możecie cierpliwie czekać na ” swoje 5minut ” :) ? Pozdrawiam!

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.