emiel avatar
Sony: czas zacząć wybierać PS3 jako wiodącą platformę
Autor: Beniamin Durski (poniedziałek, 3 listopada 2008, 23:33)

ray_maguire_sony

Rozmawiając z VideoGamerem dyrektor zarządzający Sony Computer Entertainment UK, Ray Maguire zasugerował, że firmy zewnętrzne zaczną wybierać PS3, jako platformę wiodącą, bo po prostu jest to konsola mocniejsza z lepszym procesorem. Dokładnie powiedział:

“Myślę, że mamy obecnie na tyle dużą bazę, aby każdy deweloper zewnętrzny chciał tworzyć na naszą platformę. Teraz decyzją jest, którą konsolę uczynić wiodącą? Łatwiej jest wybierać najsilniejszy sprzęt pod względem sztucznej inteligencji i grafiki np. PS3 i potem usuwać po prostu część funkcjonalności na słabszych procesorach. Sądzę, że taki właśnie proces myślowi przeprowadza każde studio deweloperskie.”

Mocne słowa, szczególnie, że wszyscy pamiętamy, że PS3 nie miało łatwego życia gdy deweloperzy tworzyli porty na nie, przenosząc kod z “słabszego” sprzętu. Wszyscy wiemy, że architektura PS3 jest trudna w opanowaniu i praca na tym sprzęcie nie należy do najprzyjemniejszych, a deweloperzy raczej wybierają ją jako wiodącą by przede wszystkim utrzymać równy poziom obu wersji. Zresztą przykład Mirror’s Edge i antyprzykład Fallouta 3 ewidentnie pokazują, że warto wybierać PS3 jako główną platformę, a może w końcu nie będą konieczne ciągłe porównania, tak popularne miejsca wojen fanów obu konsol.

Dodaj do: dodajdo




Komentarze:
28 komentarzy w "Sony: czas zacząć wybierać PS3 jako wiodącą platformę"
  1. # whiskey, 3 listopada 2008 o 23:38

    LOL ! czas zaczac robi gry ktore dzialaja a nie bawic sie w jakies popierodlki typu Home :D

  2. # RexNebular, 3 listopada 2008 o 23:49

    “Łatwiej jest wybierać najsilniejszy sprzęt pod względem sztucznej inteligencji i grafiki np. PS3 i potem usuwać po prostu część funkcjonalności na słabszych procesorach.”

    Mnie tam się wydaje, że łatwiej jest wybrać odwrotnie, ale może się mylę ;)

  3. # Michaelius, 3 listopada 2008 o 23:51

    RexNebular napisał(a):

    “Łatwiej jest wybierać najsilniejszy sprzęt pod względem sztucznej inteligencji i grafiki np. PS3 i potem usuwać po prostu część funkcjonalności na słabszych procesorach.”
    Mnie tam się wydaje, że łatwiej jest wybrać odwrotnie, ale może się mylę ;)

    Raczej sie nie mylisz - najprosciej pisac pod katem najnizszego wspolnego mianownika :D

  4. janci0 avatar # janci0, 3 listopada 2008 o 23:53

    Michaelius napisał(a):

    Raczej sie nie mylisz - najprosciej pisac pod katem najnizszego wspolnego mianownika :D

    Znowu wojna? ;)

  5. # tomo88, 3 listopada 2008 o 23:56

    Wrodzona skromność SONY…

  6. # Dareq, 4 listopada 2008 o 00:06

    Jutro jak wejde na polygamie pewnie bedzie tu ok 40 wpisow

  7. # Vir, 4 listopada 2008 o 00:17

    :) Najpierw to niech sie zajma tym, zeby gry na ten “lepszy” procesor wygladaly tak dobrze jak na ten “slabszy” :)

  8. # RexNebular, 4 listopada 2008 o 00:20

    Michaelius napisał(a):

    RexNebular napisał(a):
    “Łatwiej jest wybierać najsilniejszy sprzęt pod względem sztucznej inteligencji i grafiki np. PS3 i potem usuwać po prostu część funkcjonalności na słabszych procesorach.”
    Mnie tam się wydaje, że łatwiej jest wybrać odwrotnie, ale może się mylę ;)
    Raczej sie nie mylisz - najprosciej pisac pod katem najnizszego wspolnego mianownika :D

    To pewnie właśnie dlatego PS3 staje się coraz częściej wiodącą platformą ;)
    A że wypowiedź pana z Sony jest z logiką na bakier, to już inna sprawa.

  9. # Kac309, 4 listopada 2008 o 00:26

    Michaelius napisał(a):

    Raczej sie nie mylisz - najprosciej pisac pod katem najnizszego wspolnego mianownika :D

    To niech zaczną robić na Wii.

  10. # cioruss, 4 listopada 2008 o 00:41

    a co mial gosc powiedziec?

    nie da sie jakiegos filtra zaimplementowac na wpisy zwiazane z marketingiem dla ciemnego odbiorcy? strasznie duzo smiecia ostatnio wrzucacie. niczego to nie wnosi, a tylko niektorym cisnienie sie podnosi.

  11. kriegaffe avatar # kriegaffe, 4 listopada 2008 o 01:25

    Wszystko co ten koleś mówi ma sens, tylko pokrycia w rzeczywistości brak.

  12. jogurt-truskawkowy avatar # Jogurt Truskawkowy, 4 listopada 2008 o 07:04

    Lepiej brac PS3? Port Bioshocka robilo w sumie 4 grupy developerskie bo ten lepszy procesor jest znacznie trudniejszy w opanowani…

  13. li-mak122 avatar # Li-mak122, 4 listopada 2008 o 07:43

    http://polygamia.pl/dlaczego-ps3-jest-slaba

    Trzymam to w zakładkach ku pamięci :)

    Ogólnie mi to wisi, niech sobie robią nawet na iMacach byle by robili porządne gry.

  14. # jurget, 4 listopada 2008 o 08:50

    a cóż może powiedzieć dyrektor z sony….

  15. fenrirx avatar # FenrirX, 4 listopada 2008 o 09:02

    Wymuszony uśmiech na twarzy pana od sony mówi sam za siebie;d

  16. # matys-1991, 4 listopada 2008 o 09:27

    LI-Mak takie dowody to se można wież gdzie wsadzić wiesz gdzie porty (niektóre są słabsze bo ps3 ma inaczej pamięć rozłożoną szybszą ale na dwóch kostkach ram mnie to cieszy bo taki burnout cod4 czy właśnie mirror’s edge wyglądają na obu platformach cudnie z niewielkim wskazaniem właśnie na ps3 ale to różnice techniczne platform sparwiają że tu jest coś inne i tam coś jest inne ale w podsumowaniu wychodzi że wszyscy mają to w **** o ile nie ma znaczących różnic tak jak w falout3(o rok czasu mniej mieli by go zrobić na ps3 przykro mi że tak wyszło ale gre i tak miałem kupić na pc xD) no i orange box. niewielkie różnice w pixelach i już kolejna wojna
    jogurt 4 grupy ale ile ludzi ? nie wiadomo kiedy też zaczeli robić ten port a różnica jest tylko na big daddym łatka już w drodze a reszta jak na moje oko jest taka sama lub chwilami lepsza na ps3 pozdro i nie róbcie wojen tylko kupcie obie konsole xD ja zamierzam kupić x’a (znów) za rok na swieta :)

  17. # neozes, 4 listopada 2008 o 11:22

    To jeszcze nie koniec kwiatków.

    Yosuke Hayashi z Team Ninja też się zdał na kilka słów reklamy dla PS3.

    http://ps3.psu.com/Team-Ninja–PS3-is-most-powerful-system-out-there–a0005270-p0.php

  18. # Qu84, 4 listopada 2008 o 11:24

    same madrosci tutaj…ciekawe czy ktos z szanownych przedmowcow w zyciu linijke kodu napisal.

    Zupelnie offtopic… Gralem wreszcie w Gow2 czyli w gre dla ktorej dokupilem Xboxa (do czego to doszlo Xboxy na TechEdzie)…fajne ale wyglada na to, ze to rzeczywiscie GoW1.5.

  19. # Michaelius, 4 listopada 2008 o 11:44

    RexNebular napisał(a):

    Michaelius napisał(a):
    RexNebular napisał(a):
    “Łatwiej jest wybierać najsilniejszy sprzęt pod względem sztucznej inteligencji i grafiki np. PS3 i potem usuwać po prostu część funkcjonalności na słabszych procesorach.”
    Mnie tam się wydaje, że łatwiej jest wybrać odwrotnie, ale może się mylę ;)
    Raczej sie nie mylisz - najprosciej pisac pod katem najnizszego wspolnego mianownika :D
    To pewnie właśnie dlatego PS3 staje się coraz częściej wiodącą platformą ;)
    A że wypowiedź pana z Sony jest z logiką na bakier, to już inna sprawa.

    Gorzej ,ze z reguly jest to jakas hybryda z DVD z x360 i karta graficzna od Sony :)

    A wii pewnie tez robia multiplatformowa , tylko ze z PS2 :D

  20. # Padre, 4 listopada 2008 o 11:51

    Qu84 napisał(a):

    Gralem wreszcie w Gow2 czyli w gre dla ktorej dokupilem Xboxa (do czego to doszlo Xboxy na TechEdzie)…fajne ale wyglada na to, ze to rzeczywiscie GoW1.5.

    A czego się spodziewałeś? Poważnie pytam, bo jak sam się zastanawiałem, co bym w Gearsach zmienił, nie przyszło mi do głowy nic, co jakoś szczególnie by wpłynęło na gameplay. O, może bym rozbudował walkę wręcz - ale czy to by były jeszcze Gearsy?

  21. # patrys, 4 listopada 2008 o 11:52

    Michaelius napisał(a):

    Raczej sie nie mylisz - najprosciej pisac pod katem najnizszego wspolnego mianownika :D

    I tak powstał Chocapic… tfu, Force Unleashed - grasz na PS3/X360, a wygląda jak God of War 1 ;)

  22. he-man avatar # He-Man, 4 listopada 2008 o 12:59

    Marketingowy bullshit.. Prawda jest taka, ze pisze sie na najlepsza z 3 platform, ale to nie jest PS3!! To jest PC!! Pozniej sa konwersje z PCta, gdzie konsola M$ uzywa podobnych narzedzi do PC i zrzucenie - przekonwertowanie gierki to pikus, no i zostaje nieszczesny PS3, gdzie sie trzeba niezle napocic, zeby przekonwertowac to na zupelnie inny kod - czesto wlasnie to decyduje o jakosci gier multiplatformowych na PS3.. Devoloperzy czasem to zdradzaja, a czasem nie chca (aby ich produkt sprzedal sie rownie dobrze na PS3 co na innych platformach - dyskryminowanie systemu to jednoczesnie obraza dla coniektorych uzytkownikow, ze zle zrobili kupujac dyskryminowany sprzet - po czym sie wypinaja i nie kupuja gry).. “Wspaniala” (ironia off) sprzedaz UT3 na 360 jest z tego powodu, ze najpierw zbesztano nosnik i moc 360, a pozniej zachwalano i dodawano nawet excl mapy na DVD9 xD Uzytkownicy pamietajacy to nie maja ochoty zakupic takiej gry.. Podobnie jest teraz z Rage (najpier IDsoftware jedzie po x360 a teraz sie obudzil i przeprasza xD)

  23. # matys-1991, 4 listopada 2008 o 13:49

    mylisz się he-man gry są robione na pc ale przy pomocy narzędzi dla xboxa 360 potem z tej wersji przerabiane na ps3 a co do UT3 to wybieram wersje na ps3 bardzo dużo modów jest :) a co do rage to spodziewam się że jednak uda im się zmieścić gre na 1 dvd instalka konieczna do normalnej gry bo będzie się ładować z 5 min na każdą lokacje pożyjemy zobaczymy

  24. he-man avatar # He-Man, 4 listopada 2008 o 16:00

    matys-1991 napisał(a):

    mylisz się he-man gry są robione na pc ale przy pomocy narzędzi dla xboxa 360 potem z tej wersji przerabiane na ps3 a co do UT3 to wybieram wersje na ps3 bardzo dużo modów jest :) a co do rage to spodziewam się że jednak uda im się zmieścić gre na 1 dvd instalka konieczna do normalnej gry bo będzie się ładować z 5 min na każdą lokacje pożyjemy zobaczymy

    A PC wersja to zemulowana z 360 tak? Czy wykielkuje sama? Najpierw PC razem z 360 (podobny devoloping - pisanie) pozniej przepis na kod PS3.. (360 do PS3 to cos podobnego jak Windows do MSDOS - tez osiagniesz to samo, ale musisz sie wiecej napocic)

  25. # Michaelius, 4 listopada 2008 o 16:12

    Tak naprawde to nikt z nas nie wie w jakim stopniu srodowisko programistyczne dla x360 jest wspolne z wersja pc.

  26. # CoZaBzduraa, 4 listopada 2008 o 17:42

    ja wiem ze kazde gry programuja w level creator z LTB jak jest wlasnie ten czarny ekran to jeden z sackboyow rusza menu a reszta ma inne zadanie… dopiero pozniej jest konwersja na pc i xboxa… ;D

  27. # matys-1991, 4 listopada 2008 o 17:56

    he-man nie rozumiesz chyba gra na xboxa jest tworzona przy pomocy narzędzi dla developera czyli na pc ale pod hardware xboxa dopiero potem to idzie na ps3 i jak ps3 wiodącą to potem to idzie na x’a ale michaelus ma racje my GÓWNO WIEMY xD

  28. buster-dogg avatar # Buster Dogg, 4 listopada 2008 o 20:54

    He-Man proponuję przyswoić sobie znaczenie słów “Development Kit” i dlaczego są takie drogie.

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.